4 september 2017

Dag van de democratie 9 september

De gemeente Ooststellingwerf opent op zaterdag 9 september in het kader van de Dag van de Democratie haar deuren. Er is een gevarieerd programma om u kennis te laten maken met democratie en de lokale politiek.

10.30-12.00 uur: Lezing door Harry van der Molen

Als nieuw CDA Tweede Kamerlid ligt hij een tipje van de sluier op over het reilen en zeilen in Den Haag. Aan de hand van zijn eigen ervaringen zal hij ook ingaan op de verschillen tussen de landelijke en lokale politiek. Ook wil hij graag met het publiek in gesprek over het vertrouwen in de politiek.

12.00-16.00 uur: Op de koffie

Heeft u ook altijd al eens een gesprekje willen aanknopen met één van onze wethouders, raadsleden of de burgemeester? Kom dan naar het gemeentehuis voor een kopje koffie en een goed gesprek.

14.00-15.30 uur: Deep democracy

De gemeente van ons allemaal? Is dat wel zo? Of ervaart u een kloof met de politiek? Wordt u voldoende gehoord? Laat u zich voldoende horen? Wie doen er echt mee, en wie vallen er buiten? Hoe kan de gemeente meer van iedereen worden? We zoeken dertig inwoners die hierover op de Dag van de Democratie samen met burgemeester, wethouders en raadsleden mee willen praten. Let op: voor dit onderdeel kunt u zich opgeven door een mail te sturen naar [email protected].

10.00-14.00 uur: Knutselen voor kinderen

Heb jij altijd al net zo’n mooie ambtsketen als de burgemeester willen hebben? Of wil je graag vertellen wat jij belangrijk vindt? Dat kan op 9 september. Kom je eigen ambtsketen knutselen of maak je eigen verkiezingsposter. Vanaf 13.30 uur komt de burgemeester langs om alle knutselwerken te bewonderen en om op  de foto te gaan.

10.00-15.30 uur: Ideeënboom

In de ideeënboom kunt u tips, suggesties en complimenten voor de gemeente ophangen.

Kijk voor meer informatie over deze dag op www.ooststellingwerf.nl/dagvandedemocratie